Barnkalas

2009-11-22 @ 16:57:20

Min lilla dotter var bjuden på kalas igår hos en kompis. Det är första gången som jag har glömt bort ett födelsekalas.

Jag satt i bilen tillsammans med min väninna och hennes barn igår när jag såg på min mobil att mamman till flickan hade ringt. Ringde upp och….mamman sa var är ni ??

Så fruktansvärt pinsamt men det löste sig. Åkte hem snabbt och hämtade en finklänning och strumpbyxor till min dotter. Och som tur är så brukar jag alltid samla på mig presenter när jag hittar något bra. Jag brukar ha dem i min ”presentlåda”. Packade ner födelsedagspresenterna och så ner snabbt till bilen där min väninna väntade….. min dotter fick klä på sig i bilen.

Men vi kom fram i alla fall och jag tror att födelsedagsbarnet blev nöjt. Min dotter var i alla fall glad att få gå på kalas. Själv blev jag och väninnan bjuden på tacos och en god kopp te mm det var inte hel fel ha ha.

Slutet blev i  alla fall gott men jag får nog bli bättre på med att skriva upp födelsekalasen i min agenda. Börjar verkligen bli glömsk.

Kommentera

