Brudens mor är desperat

2009-10-23 @ 17:06:06

Idag är det fredag……..härligt då blir det lite myskväll med chips och godis förstås. Dessutom så måste jag se idol det har liksom blivit en vana att bänka sig i soffan framför teven med några goda vänner och titta på idol.

Idag så har jag också varit på stan i fleeeeeera timmar och försökt att hitta något att ha på mig till min dotters bröllop. Jag är helt slut och frusterad och desperat. Jag har tagit det lungt och varit helt optimistisk när det gäller att köpa kläder jag har varit helt övertygad att det inte skulle bli några problem med att hitta kläder till bröllopet.

Men tydligen så finns det bara festkläder för smala människor…………………..hmmmmmm grrrr vi ”tjockisar” är hänvisade till ”big” avdelningarna där modet är för tanter.

Jag var in i en massa olika affärer och försökte att tränga på mig den ena slimade klänningen efter den andra för att besviket upptäcka att jag såg inte riktigt klok ut………………..HERREGUD jag är brudens mor jag måste glänsa denna afton.

Jag vet iallafall vad jag måste göra imorgon gå ytterligare en runda på stan och hoppas att jag hittar någon butik med en klänning som motsvarar min förväntningar…..hoppas…..hoppas……. annars är det nog bara myrorna som finns kvar.

