Den bärmhärtiga

Just nu så känner jag en sådan kärlek till Allah och en sådan tacksamhet. Han ger oss alltid chanser att bli bättre. Det är bara vi som inte tar handen när den räcks ut.

Det finns så mycket bevis för detta om man till exempelvis gör en god gärning får man tio tillbaka av Allah gör man en dålig gärning så räknas det bara som en dålig gärning. Och om vi tar ett steg närmare Allah så kommer han springande
emot oss med all sin barmhärtighet.

Allah har också sänt ner månaden ramadan till oss där vi verkligen får chansen att bättra oss. Vi får chanser på chanser att kunna samla in hazanat och att göra goda gärningar.

Just nu så känner jag mig verkligen så liten jag skäms att bara vara jag. En obetydlig människa en droppe i havet. En obetydlig liten prick i ett universum.

Men Allah måste ha en mening med att jag finns här han har skapat mig han har gjort så att jag existerar han ville ha mitt liv han ville att jag skulle finnas till.

Jag kan inte förstå varför. Det är helt utanför min fattningsförmåga det är något som jag inte kan förstå…varför just jag??

Jag hade en vän som ofta mådde väldigt dåligt av olika orsaker jag brukade försöka att muntra upp henne genom att  berätta om min lilla teori som jag hade kommit på om livet.

”Men  tänk att av alla dessa miljoner miljoner spermier så var det du som vann. Det var du som hittade ägget och blev en människa. Det var du som blev den stora vinnaren.”

Min vän brukade svara mig;

”Nej det var jag som var den stora åsnan……………när alla de andra spermierna stack iväg så fort som dom kunde så var jag åsnan som inte fattade vinken och stannade kvar.”

Ja och det är väl förmodligen så som det är ha ha.

2009-08-22 @ 00:14:46

One thought on “Den bärmhärtiga

  1. Postat av: marie

    Nej, kära du, du är ingen åsna, din spermie var ett litet guldkorn och du är nu här för att förädla detta guldkorn.

    Vi har pratat om självinsikt och du har ingen som helst insikt om dig själv…väldigt lite i allafall…framförallt ingen insikt om hur bra du är. Börja se dig själv som den värdefulla person du faktiskt är – Allah gör det i allafall.
    2009-08-22 @ 01:58:34
    URL: http://mammamariejohansson.blogspot.com

Kommentera

