Det stämmer så bra med ordspråket magen mättas före ögat

2010-11-06 @ 17:12:01

Hade fredagsmys i går med några utav mina vänner och deras barn. Vi hade jättetrevligt. Vi hyrde en film och åt pizzor och godis och chips och kakor med mera.

Den ena gulliga vänninan hade med sig en hel påse med mozzarella pizzor och sallad plus en massa annat smått och gott. Och den andra vänninan hade med sig en stor godispåse och kanelbullar och popcorn.

Själv hade jag bakat en äppelpaj och laddat upp med en stor ostbågepåse. Vi åt och åt och till slut så kände jag mig helt proppmätt. Men jag kunde inte sluta att äta ändå.

Det stämmer så bra med ordspråket magen mättas före ögat.

Men idag så har jag iallafall varit ute och promenerat i en timme som en slags kompensation för gårdagens godisätande. Känns iallafall lite bättre med tanke på valkarna på magen;).

One thought on “Det stämmer så bra med ordspråket magen mättas före ögat

  1. Postat av: sarah

    Nu blev jag sugen på en mozzarella pizza:D
    2010-11-07 @ 13:49:40
    Postat av:

    Jag skall fixa mozzarellapizzor till dig habibti.

    pussar

Kommentera

