Galenskap och rea

2009-11-11 @ 23:44:05

Jag har varit på kapalh och fyndat på halva reapriset idag. Jag fick faktiskt tag i en hel del snygga kläder som, några tunikor och jättegulliga strumpor som ser ut som ballerina skor.

Alltid när jag handlar så här på rean, så brukar jag komma att tänka på en händelse som hände för några år sedan. Det var ett affär som skulle stänga och som hade utförsäljning på alla kläder. Allting var jättebilligt och folk gick omkring med stora klädhögar i famnarna och även jag förstås. Alla människor gick omkring med en jagad blick och irrade omkring, och rev och slet i hela butiken. Sedan när det var dags att betala så var det timslånga köer som ringlade sig runt i hela affären. Bredvid mig i kön så stod en kvinna som var lite än äldre än mig, som sa jaa man grips liksom av vansinne.

Och det är det som jag alltid brukar att komma att tänka på när jag fyndar på rean. För det är precis så som det är, man grips liksom av ”vansinne” som ett jagat lamm irrar man omkring och håller hårt i sina fynd, och river och sliter i hyllorna för att inte missa något fynd. Tillsamans med andra galna människor som tappat sitt förstånd. Och oftast så försvinner all vett och etikett folk bryr sig inte om om man står och tittar på en klädsnurra, utan de vrider den helt ogenerat till sig själva så att man kan irritera sig till max.

Det är som att själva livsexistensen hänger på detta, och hjärtat dunkar och kroppen pumpar adrenalin. Och det lustiga är att oftast så kommer man hem med saker som man inte skulle ha köpt i vanliga fall. Och oftast händer det att man köper en storlek mindre på kläderna då man vet att man snart kommer att gå ner i vikt;) vilket i självaste verket aldrig händer(utan oftast så blir det tvärtom). Man tänker att det är så billigt så det kan vara bra att ha.

Så i slutändan så kanske det inte blir så mycket billigare att handla på rean. Men det ger liksom en kick att handla.Dessutom så är det så roligt att få komma hem och visa sina fynd för sina vänner som alla oftast instämmer vilka fantastiska fynd som man gjort;), och då känns det verkligen som att man har vunnit högsta vinsten.

 YEEESSS

Kommentera

