Härligt!!!

2009-09-20 @ 00:07:21

Nu är det eid HÄRLIGT!!! Nu blir det firande i dagarna tre visserligen så kommer jag inte att göra något märkvärdigt men jag älskar att fira högtider. Dessutom så är det väldigt viktigt att skapa positiva minnen för barnen speciellt är det viktigt att beakta de muslimska traditionerna då de inte kommer sig naturligt i vårt samhälle.

Barnen älskar eid min lilla dotter ser med spänd förväntan fram till imorgon då hon skall få öppna sina presenter. Det är så härligt att se jag kommer själv ihåg när jag var liten hur full av förväntan jag var inför julafton.

Min stora dotter berättade en så gullig historia för mig om hur lycklig hon var när hon fick ett nagel set till eid när hon var liten, ett sett där man kunde bygga upp sina naglar. Setet bestod av plastnaglar med självhäftande tejp och med diverse tillbehör som glitter och klistermärken.

Ibland så kan jag tycka lite synd om min yngsta dotter då hon inte får uppleva samma firande som mina andra barn fick när de var små. Jag hade mera energi på den tiden och dessutom så hade barnen varandra. Min yngsta dotter får på sätt och vis växa upp som ett ensambarn då det är stor åldersskillnad mellan henne och de andra syskonen.

Men å andra sidan så finns det många fördelar också till exempel mycket mera paket och lite bortskämd blir hon också.

Jag älskar mina barn och jag är så glad och tacksam att dom finns här med mig.

Kommentera

