konsten att göra ingenting

Idag har jag bestämt mig för att göra ”ingenting” bara ha en sån där slöar dag. Det händer inte ofta men ibland tar tristessen över och jag skiter på allt.

Jag är så trött på att stå vareviga dag med kattspaden i högsta högg och plocka upp avföring efter katten. Eller att stå där med toa borsten med nerböjd rygg och skura familjens klosett.

Alla andra i familjen lyser med sin frånvaro förutom ”spåren” som de lämnar efter sig. Det råder en ytterst ovilja att ha med dessa jobb att göra.

Därför är det jag som har fått den äran att ta ”tag” i detta glamorösa jobb. Men sanningen så att säga så gör jag det för min egen överlevnads skull. På grund av att jag inte vill bo i en stinkande soptipp.

Så idag är det min slöar dag. Men problemet är att jag inte kan konsten att inte göra ingenting, det kliar i mina fingrar. Och jag får hålla för näsan när jag går förbi kattlådan. Det enda vettiga som jag kan komma på är att ligga i sängen hela dagen.

Men det blir också lite trist i längden dagen är lång. Och dessutom så får jag ont i ryggen kroppen är inte skapt av att vara så passiv.

Men jag har bestämt mig idag skall jag inte göra någonting. Trots att jag vet att jag får betala ett högt pris för det imorgon. För sakerna kommer inte att flytta sig av sig själv det är något som är säkert i alla fall. Jag skall nog gå och ta mig ett bad nu. Kanske lyssna på lite musik och bara vara.

Så ljuvt det är att göra ingenting, och sedan vila efteråt

spanskt ordspråk

2009-06-08 @ 22:19:29

Kommentera

