Lite regn har ingen dött av

Var ute och promenerade idag den dagliga motionsrundan. Jag och min väninna har bestämt oss att vi skall promenera i ur och skur och idag blev det verkligen ”skur”.

Lite regn har ingen dött av sägs det. Men jag vet inte det, kom hem som en dränkt katt alldeles dyblöt.Jag kanske skulle ompröva beslutet med promenaderna genom att bara gå i ”ur”(varför heter det så egentligen i ur och skur).

Men motion är viktigt det vet alla. Jag är så glad att jag äntligen har kravlat mig upp från soffan och tagit mig i kragen. Men det skall sägas att det inte var lätt. Våra vanor vill vi helst inte bli av med. Det spelar ingen roll om de är bra eller dåliga för oss vi vill ändå ha våra vanor kvar.

Varför offra något det kan betyda risker kanske skulle jag kunna gå ner i vikt genom att promenera. Det skulle kännas förfärligt vad skulle jag göra med alla mina kläder som jag har i storlek xxxxxxxxL. Det skulle bli dyrt att måsta köpa nya kanske i storlek mmmmmmmmmedium hm.

Men och andra sidan hade det kostat mig väldigt dyrt att låta bli. Hälsorisker är inte att leka med diabetes högt blodtryck. Ja listan kan göras hur lång som helst. Med eftertanke så får jag nog fortsätta att promenera i ur och skur. Även om jag skulle kunna dö på kuppen för jag litar inte riktigt på det här……….lite regn har ingen dött av.

2009-05-24 @ 13:20:16

Kommentera

