Min katt

2009-07-27 @ 15:53:13

Min katt ramlade ut genom fönstret från tredje våningen igår. Hon försvann i flera timmar. Vi letade efter henne i varenda buske i hela vårt bostadsområde men ingen katt. Min elvaåriga dotter grät och själv kände jag en stigande ångest. Tänk om någon skulle vara stygg mot henne…….är hon allvarligt skadad och behöver hjälp tusen tankar i huvudet. När klockan var tolv på natten var jag och min dotter och lade ut mat där hon ramlat ut men ingen katt. klockan ett på natten gick min stora son ut och då såg han henne i ett buskage. Hon var fullständigt förvildad och helt i upplösningstillstånd hon fräste och hade alla klor ute när vi skulle försöka att ta ut henne från busken. Jag blev tvungen att gå upp och hämta ett par tjocka vinterhandskar så att jag skulle kunna fånga henne. Men slutet gott katten kom in och jag kunde i alla fall inte se några yttre skador på henne. Resten av kvällen var katten helt loj men kurrade och var överlycklig. Detta är faktiskt den andra gången som hon ramlat ut genom fönstret. Förra gången så gick det också bra sånär på att hon slagit ut en tand och var lite blå om nosen. Vi försöker att alltid vara noga med att stänga fönsterna men ibland så hinner man inte med. Hoppas att hon har blivit avskräckt nu. Det sägs att en katt har nio liv och nu har hon avverkat två av dem men nästa gång så kanske hon inte har samma tur.

Kommentera

