svar på en fråga

2009-06-23 @ 22:42:18

Min konvertit historia del 1

Fick en fråga här angående ” Här hade jag fått sanningen serverad på ett ”fat” något som inte gick att ignorera även om jag gärna ville. Hur kom du till denna insikt? Var det koranen som avgjorde?
Innan jag blev muslim så hade jag mycket funderingar över liv och död. jag funderade ofta på stora livsfrågor som varför finns vi här på jorden. Vad händer med oss när vi dör. Vad finns det för mening med självaste livet egentligen.

Jag funderade även väldigt mycket på orsak och verkan över saker och ting.

När jag började läsa om islam och när jag började att läsa koranen så blev jag mer och mer hänförd. Vad intressant. Jag ville bara läsa mer och mer om islam. Här fanns svar på så många frågor som jag tidigare funderat på. Och som jag inte fått svar på någon annanstans.

Det finns en orsak och verkan i islam som jag tyckte väldigt mycket om. Människan fanns inte här på jorden utan orsak. utan det står klart och tydligt att det finns en mening med vårt liv på jorden.

Något annat som fick mig att bli muslim var att jag tänkte att det finns en logik i islam som jag tidigare inte funnit svar på någon annanstans.

Som ett exempel på detta så tänkte jag på alla profeter som kommit och gott genom tiderna. Som profeten Moses, Abraham, Josef, Jesus med mera. De hade alla samma budskap till människan trots att de levde under så olika tidsepoker.

Varför skulle alla dessa profeter ha kommit med samma budskap om det inte funnits ett mål och en mening med detta.

Det var många såna här frågor som jag funderade på och islam gav mig svaren på dem.

Det finns så många exempel som jag skulle kunna ta upp som gjorde att jag blev muslim. Men det skulle ta alldeles för lång tid att skriva ner allt här.

Men om du har några andra frågor så får du gärna återkomma.

mvh annokas

Kommentera

