Vad fan var det där

Vad fan var det där??

2009-08-20 @ 16:37:24

Vad fan var det där?? jag var på väg till röda korset när jag gick förbi en restaurang där det satt några fulla herrar.Plötsligt hör jag en ut av männen säga när jag går förbi…..VAD FAN VAR DET DÄR? Ja vem fan är det här, jo det skall jag säga det är bara jag.knäppgöken som går här i sin slöja.Denna mystiska varelse en exotisk ovanlig knäpp konstig underlig filur. En felplacerad människa i en helt fel värld på en helt fel plats på jordklotet. Här är det jag som är onormal på andra sidan jordklotet är jag normal och ni är onormala.Där är det muslimska normer som gäller. Där är det snarare regel än undantag att kvinnor bär slöja.

Men här är det någonting laddat.Jag upphör aldrig att förvåna mig eller att undra.Jag går ju inte omkring och tänker…. ja här går jag i min slöja och jag är konstig och jag är knäpp och till och med nästan lite ja omänsklig ett UFO från rymden.För ingen normal människa skulle väll vilja eller frivilligt gå med på att spöka ut sig sådär.Men nu kommer det roliga jag har faktiskt valt att alldeles frivilligt gå här med min slöja.För att jag vill det, för att jag tror på det, för att jag drivs av en inre övertygelse om att jag gör någonting som är rätt.För att jag vill följa min religion.

Jag vet att jag inte är bra på att följa allt många gånger tycker jag att jag är en dålig muslim.Men jag försöker iallafall att göra vad jag kan och förmår.

Det här är min sanning om vad som är rätt i livet.Men kanske inte din sanning och det gör ingenting. För vi måste inte tänka lika och vi måste inte heller se likadan ut. Men däremot så måste vi behandla varandra med respekt.För vem är jag eller vem är du för att vi skall ha rätt att sätta oss på våra höga hästar.

Men VAD FAN VAR DET DÄR?? jag måste medge att jag tyckte att det var lite roligt ha ha självironisk som jag är. Framför mig såg jag något som katten hade släpat in.

Kommentera

