Hur skall man orka leva och bära med sig det

2011-08-03 @ 14:58:15

Nu har ramadan börjat det är faktiskt en fantastisk månad på många olika sätt. Tänk att man delar fastan med en ungefär en miljard andra människor på jorden samtidigt. Det är faktiskt en hissnande känsla när man tänker efter.

Och jag tackar Allah varje dag för att jag inte befinner mig i afrika mitt i deras fruktansvärda torka och hungersnöd. Så fruktansvärt att befinna sig i den situationen. Jag hörde till och med häromdagen att det finns mammor som blir tvungna att lämna kvar sina sjuka barn mitt i öknen för att kunna rädda sig själv och sina andra barn.

Hur skall man orka bära med sig det. Vetskapen över att man lät sitt barn dö där mitt i öknen. Jag tror inte att jag hade kunnat överleva det. Nej jag tackar verkligen gud för varje dag för att jag inte befinner mig i den situationen. Och för att jag vet att det finns mat varje dag när jag bryter fastan.

Kommentera

