Den fula ankungen

2011-02-26 @ 23:10:50

Promenerade vid havet idag tillsammans med en väninna. Vi såg massor av vackra vita svanar i havet. Jag brukar alltid tänka på sagan om den fula ankungen när jag ser svanar.

Den sagan berör mig verkligen på djupet. Jag tror att jag har skrivet om sagan tidigare på bloggen. Men skriver den igen. Sagan handlar om;

Den fula ankungen” (Den grimme ælling) är en saga från 1853 av H.C. Andersen. Den handlar om en liten ankunge som blir retad för att den är så ful, men senare visar det sig att det är en vacker svan. Bokens budskap är att man inte ska döma någon efter utseendet.Den handlar om H.C. Andersens liv.Hans Christian Andersen var själv retad och utstött under sin barndom, men sedan växte han upp till en duktig författare.

Källa: Wikepedia

One thought on “Den fula ankungen

  1. Postat av: kurdisk muslimsk tjej ❤

    hej vad ska man göra om man har tappat sin tro på Gud om man vill få tillbaka tron ?
    2011-03-03 @ 23:40:12
    URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
    Postat av:

    Hej kurdiskmuslimsktjej!

    Vill bara säga att jag läst ditt inlägg och att jag kommer att svar på det snart.

    kramar annokas:)
    2011-03-06 @ 01:06:58

Kommentera

