För tolv är sedan så fick jag min lilla tjej

2010-06-04 @ 18:51:21

Idag så fyller min lilla gullunge 12 år det är inte klokt vart tiden har tagit vägen.

Storasyster var mycket glad då hon äntligen fick en lillasyster efter två busiga bröder. Jag kommer ihåg den dagen som igår när hon föddes. Hon var fantastiskt söt med små runda tjocka kinder. Och jag älskade henne så fort jag såg henne.

Min lilla flicka var lite speciell när hon föddes. Hon föddes med något som kallas för klumpfötter. Det vill säga att fötterna var vridna framåt och innåt.

Tolv timmar gammal så fick hon specialtillverkade skenor som skulle räta ut fötterna lite. Hon fick också sjukgymnastik varje dag tills hon fyllde tre månader.

Och när hon blev tre månader gammal så opererades båda fötterna.Muskler togs från smalbenen och sattes in i fötterna. Och därefter heltäckande gips ända upp till låren i flera månader.

Och efter detta så har hon opererats flera gånger till då fötterna har varit svåra att rätta till. Det har varit mycket jobb med den ”lilla” damen.

Det har varit gips, rullstolar specialtillverkade skor skenor med mera. Och många många besök hos ortopeden. Men min lilla flicka har varit helt underbar tålig glad och snäll. Och ett väldigt lättsamt barn att ha och göra med.

Kommentera

