Framför mig så såg jag ett muslimhat som skulle bli ännu värre än vad det blev efter den 11 september

2011-07-24 @ 23:31:34 Det är verkligen jättehemskt med det som har hänt i Norge. Jag har suttit och tittat på tv hela helgen och blivit helt tårögd över alla hemska berättelser från de överlevande på utöe.

När jag först hörde talas om bombattentatet i Norge så blev jag helt kall inombords. Framför mig så såg jag ett muslimhat som skulle bli ännu värre än vad det blev efter den 11 september.

Jag kommer ihåg dagen efter den 11 september när jag skulle gå ut. Folk var väldigt hatiska och fällde fientliga kommentarer och tittade med blickar som om de ville mörda.

Det var verkligen en skrämmande upplevelse. Det som var så hemskt var att människor inte kunde skilja på vad som var en enskilds induvids(grupps) förfärliga handlingar eller på vad som var religion.

Det vore ungefär som att dömma ut hela Norges befolkning eller hela världens kristna människor för att de skulle vara terrorister. I det här fallet för att en galen Norsk psykopat med rasistiska och idelogiska sjuka vanförställningar har utfört grymma handlingar.

Man kan inte anklaga en religion och alla människor som följer den för en enskilds eller enskildars gruppers onda handlingar.

Jag känner en stor lättnad över att det inte var en så kallad muslim(den här gången) som utförde dådet i Norge. För med redan det stora muslimhat som finns ute i världen så hade det kunnat leda till ett världs krig.

Kommentera

