Inte direkt något glamoröst liv

2010-02-09 @ 16:47:58

Idag så har jag varit ledig från rehab jag behövde få sova ut ordentligt och det fick jag göra. Annars har dagen varit sig lik som den brukar vara jag har städat och lagat mat rensat kattlådan och håller på med att köra några maskiner med tvätt.

Inte direkt något glamoröst liv men just idag så känns det inte tråkigt att hålla på med detta. Jag tycker om att ha ordning och reda omkring mig jag blir faktiskt enormt stressad att ha stökigt och kaos omkring mig.

När barnen var små så var jag riktigt pedantisk jag torkade golven och städade toaletterna varje dag med mera. Det hände att jag blev riktigt irriterad på barnen när det blev stökigt hemma. Men samtidigt så har jag alltid tryckt på mig själv och det har fått bli kaos här hemma barnens behov har alltid kommit först. Det har känns väldigt viktigt att ha ett öppet och ett varmt hem där alla alltid har varit välkomna.

Och barnen har alltid fått tagit hem kompisar även om det blivit stökigt och rörigt här hemma. Jag vet att det finns familjer där barnen aldrig får ta hem kompisar och det har jag alltid haft svårt för att förstå för personligen så har jag tyckt att då vet jag i alla fall vart mina barn är.

Jag tycker faktiskt väldigt mycket om barn de är så härliga och spontana barn föreställer sig aldrig utan de är som de är och oftast så har de inga fördomar utan de ser saker omkring sig men lägger inte värderingar i det som de ser så som vi vuxna brukar göra.

Kommentera

