Jag har blivit lite besatt

2010-03-04 @ 20:36:41

Jag har blivit lite besatt av tv serier nuförtiden, jag som knappt orkar titta på tv i vanliga fall.

På måndagar så följer jag serien medium som handlar om medium Allison Dubais som löser olika mordfall genom sin mediala förmåga. Allison Dubais en till ytan alldeles vanlig trebarnsmor som försöker att få ihop en stressig familjevardag. Men Allison har en unik förmåga att känna sig förbi människors yttre och i stället se rakt in i deras själ och på det sättet kan Allison tyda mörka hemligheter

På tisdagar så tittar jag på Lie to me som handlar om Dr Cal Lightman som har en ovanlig förmåga, han är expert på att läsa människors kropps- och ansiktsuttryck och ser omedelbart om någon ljuger. Cal kan avslöja de djupaste hemligheter och lösa de svåraste fallen genom att analysera en persons ansikte, kropp, röst och tal. När någon rycker på axeln, roterar sin hand eller höjer sin underläpp vet Lightman att personen ljuger

Det är utifrån denna serie som jag har blivit inspirerad över att lära mig mer om hur kroppsspråk fungerar.

Snart så börjar det ytterligare en serie på tv som jag tänker titta på som heter The mentalist.
Som handlar om Patrick Jane som har en beaktansvärd talang att lösa kriminalgåtor genom knivskarp iakttagelseförmåga. Många gånger använder han även sina tidigare erfarenheter som mentalist för att få vittnen eller brottslingar att avslöja fakta gällande brottsfallen.

One thought on “Jag har blivit lite besatt

Kommentera

