Mitt nyårslöfte 2011

2011-01-04 @ 23:58:38 Satt på biblioteket idag och läste några tidningar. Tydligen så måste det ha sett bekvämt ut;) för bibliotekarien kom förbi och sa ”här sitter du och har det lugnt och skönt”. Jag satt och läste några tidningar om hälsa och jag blev faktiskt väldigt inspirerad av innehållet i tidningarna.

Jag vill försöka att bli lite nyttigare. Använda mera örter i matlagningen. Trots att jag är så onyttig på så många olika plan (jag älskar godis tex;)) så brukar jag ändå vara noggrann när jag lagar mat. Jag lagar nästan aldrig halvfabrikat. Utan jag brukar laga maten från grunden med färska råvaror. Maten smakar mycket bättre så.

Men nu skulle jag vilja fördjupa mig ännu mer i kostens betydelse för vår hälsa. Jag skulle vilja laga mat och ha en djupare tanke bakom matlagningen. Till exempel använda mera mat med läkande effekter.

Jag har ju faktiskt inte gett något nyårslöfte det här året. Men det här får faktiskt bli mitt nya nyårslöfte.

Jag skall försöka att bli nyttigare det här året och tänka mera hälsosamt när det gäller kost och motion.

Kommentera

