Oftast misslyckade kopior av orginalet

2010-10-04 @ 19:17:22 Imorgon så fyller min stora son 20 år. Så idag så firar familjen i förskott. Sonen har födelsedagsfest för kompisarna imorgon.

Jag har gjort en tårta och köpt godis. Mina tårtor brukar inte bli särskilt estetiska nuförtiden (visserligen blev de inte så vackra förr heller, men det gick åtminstone gick att titta på dem;)). Men nu kan jag verkligen inte få till dem.

Men när barnen var små så brukade jag skapa egna tårtor. Jag hade en tårtbok med recept på massor av olika tårtor för barn. Barnen älskade att få välja ut sin egen tårta till sin födelsedag. Jag brukade göra dinosaurietårtor, tågtårtor, nintendotårtor, prinssess och häxtårtor med mera.

Men i sanningens namn så överstämde aldrig bilderna i boken över hur mina tårtor blev, oftast misslyckade kopior av orginalet. Men för barnen så spelade det inte någon roll, de var nöjda och glada ändå. Och själv så brukade jag känna mig glad över att jag lyckats glädja mina barn med dessa olika slags skapelser.

Kommentera

