Sedan om livet skulle ha varit bättre eller sämre det vet jag inte

2010-08-15 @ 01:40:31

Var på fator hemma hos en väninna ikväll och bröt fastan. Min väninna hade gjort jättegod mat. Men precis när jag hade börjat äta maten så fick jag världens koliksmärtor i magen.

Och jag kunde inte äta upp maten på min tallrik. Men som tur var så gick det över efter en stund. Men synd bara på min väninnas goda mat.

Det är alltid så mysigt att sitta tillsammans med mina väninnor. Det finns så mycket värme och äkthet i våra relationer som vi har till varandra. Vi brukar prata om allt mellan himmel och jord på våra träffar. Ibland om svåra och tråkiga saker och händelser som påverkat eller påverkar våra nuvarande liv.

Men vi har en stor gemensam nämnare i våra vänskapsrelationer och det är att vi har massor av humor tillsammans. Vi brukar skratta och skämta med varandra om det mesta. Men alltid på ett respektfullt sätt.

Ikväll så satt vi och pratade med varandra om gamla tider. Och det som slog mig var att tänk om vi hade haft vår livserfarenhet som vi har nu. Då hade nog livet sätt annorlunda ut för de flesta utav oss. Sedan om livet skulle ha varit bättre eller sämre det vet jag inte. Men förmodligen annorlunda.

One thought on “Sedan om livet skulle ha varit bättre eller sämre det vet jag inte

  1. Postat av: Torun

    Jag tror också mitt liv hade varit annorlunda. Drömmen om en utbildning, ett arbete, en familj och mycket annat hade man i tonåren. Jag hade min fasta tro på det. Tänk vad livet spelar en så många spratt. Livet hade kanske sett annorlunda ut fast mitt barn skulle jag aldrig vara förutan.

    Jag är glad för att ni är mina väninnor. Man behöver skratta och gråta och känna samhörighet.
    Ibland sluter man sitt skal kring sig när livet känns för nära inpå livet och sedan känns det skönt när ni öppnar famnen och tar emot en som man är.
    Det är något i livet som jag inte trodde jag skulle få. Ens uppväxt med olika tråkigheter i skolan gjorde att man inte tänkte på det.

    Livet bär med sig många kunskaper och erfarenheter och genom att få ta del av dem lär man sig hur bra vi har det på olika sätt oavsett livets törnen.
    2010-08-17 @ 23:12:06
    Postat av:

    Torun du betyder väldigt mycket för oss och vi är väldigt glada över att få ha dig som vår vän.

    många kramar annokas

Kommentera

