Själsfränder

2010-01-14 @ 23:43:01

Idag så träffade jag min kära väninna på stan vi satt på en cafeteria och pratade i flera timmar. Vi har varit vänner i över tjugo år och vi har följt varandra genom livet i nöd och lust. Vi har barn som är jämnåriga vi har till och med varit gravida samtidigt med flera av våra barn.

Det intressanta med vår relation som vi har till varandra är att vi aldrig blir trötta på varandra. Man kan tycka att efter över tjugo års vänskap så borde man inte ha så mycket att prata om men det spelar ingen roll hur mycket tid som vi tillbringar tillsammans vi har ändå alltid massor med saker att prata om.

När våra barn var små så bodde vi grannar med varandra och umgicks dagligen. Det fanns till och med människor i vår omgivning som sa ”men blir ni aldrig trötta på varandra och bråkar när ni träffas så ofta” vårt svar blev alltid näää det har faktiskt aldrig hänt att vi har bråkat med varandra vi kanske inte alltid har tyckt likadant i alla frågor men vi har alltid diskuterat och ventilerat våra olika åsikter mellan varandra och vi har också kunnat säga till varandra om det är något som inte känts bra.

Jag kan fortfarande efter alla dessa år förundras över den ”speciella” relation och personkemi som vi har och upplever tillsammans det känns som allt bara ”klaffar” när vi träffas jag förmodar att det är det som det brukar menas med att man är  själsfrände med någon.

Det konstiga är att vi egentligen är rätt olika varandra och vi har också helt olika personligheter min väninna är väldigt lugn och tålmodig till sin natur medan jag är mer energisk till min natur. Vi kommer inte ens från samma land vi är uppväxt i helt olika kontinenter min väninna kommer från Libanon och jag kommer från Sverige.

Men däremot som gemensam nämnare så har vi liknande grundvärderingar och vi delar också samma slags livsfilosofi och moral över saker och ting vi har också samma slags humor och vi skrattar ofta tillsammans.

Det sägs att lika barn leka bäst och så är det nog.

 

One thought on “Själsfränder

  1. Postat av: Sara

    Awww jag blir så tårögd när jag läser detta!! Du pratar om min mamma! Ni är våra förebilder 😀 Jag älskar er!
    2010-01-17 @ 22:21:40
    Postat av:

    Vi älskar också dig sara. många kramar annokas

Kommentera

