Träkulor och smörpaket

2010-03-09 @ 15:36:34

Här kommer lite uppdatering om mitt pågående liv just nu. Tänkte att jag också skulle slänga in en och annan personlig komentar på min blogg också.

Fast jag måste säga att jag har lite svårt att skriva om mitt liv just nu. Det är så mycket som pågår runt omkring mig. Jag går på rehabilitering på dagarna….håller på och pysslar det som kallas för arbetsträning. Igår så satt jag och målade träkulor som jag trätt på en ståltråd och som jag virat runt omkring ett gammalt smörpaket så att inte träkulorna skulle ramla loss från ståltråden.

Det kändes lite meningslöst och lite patetiskt då jag satt där och målade träkulorna blåa och aprikosa. Jag sa till personalen som arbetar där….att vore det inte bättre att slänga ner träkulorna i en skål och skaka om dem med färgen så skulle det gå snabbare och vara mer effektivt.

Men hon som arbetar där sa det skulle gå åt för mycket färg samt så är denna metod mycket mer arbetsträning ja ja…hmmmm.

Men personalen som arbetar där på rehabiliteringen är verkligen jättegulliga och snälla och lyhörda för ens olika känslor och behov. Detta gör att dagarna på rehab endock känns uthärdliga.

I övrigt så pågår mitt liv som vanligt med städning matlagning och en massa andra trista hushållsarbeten. Men förhoppningsvis så är det någon vännina som har någon fest snart så att man kan få röka lite vattenpipa och ha lite kul.

Till mina vänner som läser detta känn er träffade jag väntar på inbjudningen;)det är dags nu.

One thought on “Träkulor och smörpaket

Kommentera

