Utanförskap och havet

2011-07-10 @ 17:13:59 Promenerade vid havet och åt frukost idag tillsamans med en vännina. Det var så härligt men det var mycket folk där. När det är fint väder så tittar folk mer på våra sjalar och våra kläder än vad de brukar göra i vanliga fall.

Det känns lite jobbigt att alltid vara föremål för andras centrum. Det kan inte hjälpas att man känner ett slags utanförskap i såna situationer. Även om man har lärt sig att hantera det bättre genom åren.

Men jag och min vännina satt där vid bryggan och försökte att inte låtsas som ingenting när folk stirrade. Vi åt vår medhavda matsäck och bara satt och tittade ut på havet. Jag älskar havet det ger mig sådan sinnesro.

Jag älskar att sitta på den här bryggan och bara titta ut på havet och öresundsbron. Idag så hade vid medhavd matsäck med oss. Men jag brukar ofta köpa med mig en chailatte från expressohouse som bilden visar. jag kan sitta och snutta på mitt te hur länge som helst medans jag sitter och filosoferar och tittar ut mot havet och alla båtar som kör förbi.

Kommentera

