Mellandagsrea och galenskap

I år börjar mellandagsrean på annandag jul

Med darrande händer och vittring söker man målet i sikte ”fynden” på mellandagsrean. Jag vet inte riktigt vad som händer någon slags jaktinstinkt som vaknar till liv. Kanske likt männen som jagar med bössorna under jakterna.

Förmodligen samma inre tillfredsställelse skulle jag kunna tro. Var och shoppade idag på kapp ahl. Det var halva reapriset på alla kläder. Jag gick omkring i butiken med massor av kläder på min arm och rotade omkring i rean. Allt var så otroligt billigt.

Jag fyndade massor bland annat en vinterkappa som hade kostat 900 hundra för 150 kr. Det är såna fynd som ger kicken att fynda på reor. Sedan att man kanske köper sådant som man egentligen inte visste att man behövde följer liksom med på kuppen.

Men jag har blivit mycket bättre på det där. Jag har lärt mig (för det mesta) att köpa sånt som jag faktiskt behöver. Numera så köper jag inte bara för att det är billigt. Det hjälper inte att köpa en massa olika tröjor om man inte har några matchande kläder till. För att sedan så hänger det fullt med kläder i garderoben men man har ändå ingenting att sätta på sig.

Kommentera

