Dags för premiär med min burkini.

Ahiida Burqini Modest Fit Plus Purple

Jag har beställt en burkini. Man kunde välja mellan svart och lila och jag bestämde mig för den lila. Det är dags att göra premiär på badhuset. Jag gissar att det kommer att höjas ett och annat ögonbryn när jag äntrar in i min fantastiska baddräkt;). Jag tycker egentligen inte om att utmärka mig allt för mycket.

Men eftersom att jag  ändå utmärker mig varje dag med min slöja så blir det väll egentligen inte någon större skillnad.

Jag tycker faktiskt att burkinen är riktig fin. Nu hoppas jag bara att den kommer att passa mig.

Anledningen till burkinen är att jag måste lära min dotter att simma. Och jag tror att burkinen kommer att bli jättebra till sommaren också. Som det har varit hittills så har jag badat med kläder i havet(visserligen lite anpassade kläder för bad). Men  det har varit lite bökigt och krångligt efter badet. Svårt att få av sig blöta kläder. Baddräktsmaterial torkar också lättare i solen.

2 thoughts on “Dags för premiär med min burkini.

Kommentera

