Jag får nog kontakta en sömnklinik och verkligen gå till botten med det här.

Sitter här och känner mig totalt drogad:(ingen rolig känsla alls. Mitt huvud känns tungt och jag känner mig lite illamående med ostadig blick och jag känner mig allmänt konstig i kroppen.

Anledningen till detta är att jag tog en sömntablett igår. Jag kunde inte sova (en natt går ju bra utan för lite sömn men blir det kontinuerligt så orkar inte kroppen) så jag har fått order av mina läkare att jag måste  få sova) så tog jag en sömntablett. Tänkte att bättre få sova på kemisk väg än att inte få sova alls.

Då jag inte somnat efter en timme när jag tagit tabletten så gick jag upp och tog en till sömntablett(allt enligt läkarordination). Men jag kunde ändå inte somna. Det enda som hände var att kroppen fick en reaktion av sömntabletterna(kände mig konstig och ryckig i kroppen), men hjärnan kunde inte vara ner och var helt klarvaken. Så nu sitter jag här totalt trött och drogad. Tyvärr inte med något trevligt rus;). Jag kan knappt stå på mina ben får nog försöka att gå och lägga mig en till stund tills sömntabletten har gått ur kroppen.

Jag fattar inte vad är det för fel på mig när inte ens sömntabletter kan knocka mig. Jag har allvarliga sömnstörningar det vet jag sedan tidigare, men det känns som att jag har nått en ny nivå som ligger över gränsen  för vad som kan kallas för normalt.

Prod_257

2 thoughts on “Jag får nog kontakta en sömnklinik och verkligen gå till botten med det här.

  1. Jag vet precis vad du går igenom. Har haft ihållande sömnstörningar sen 1 år tillbaka, utan någon som helst hjälp. Gårdagens natt (mot den 14:e maj) har varit ett riktigt helvete, fastän än så länge har sömntabletterna fungerat för mig. Så jag fick ta en Stilnoct för att kunna sova ynka 5 timmar..
    Det värsta i det hela är att själva sömnproblematiken tenderar att förvärras om man inte får stöd. Jag hade sökt hjälp hos Aleris i Stockholm men blivit bara grymt besviken.
    Hoppas du får bättre hjälp – be din läkare om remiss för polysomnografi.

    1. Hej Karl Nowak:). Tack för ditt inlägg och för ditt råd jag skall be läkaren skriva en remiss för polysomnografi. Hoppas att det ordnar sig för dig och din sömn, att inte få sova är förfärligt hela ens liv blir påverkad på alla tänkbara sätt.

      Med många vänliga hälsningar annokas

Kommentera

