Premiär med min burkini.

Vilket superväder idag:). Det är 22 grader ute Härligt:).

Idag så har jag och dottern med väninna och dotter varit och badat på Kockums fritid. Det var premiär med min burkini:). Det gick faktiskt väldigt bra att simma med den(känner mig väldigt nöjd med mitt köp). Kändes inte alls som att man hade en massa kläder på sig. Utan det var lätt att röra sig i vattnet. Däremot så var det inte så roligt med alla dessa blickar som kunde döda.

En massa sura pensionärer(och en och annan medelålders för den delen) som muttrade och stirrade hatiskt när jag simmade förbi i min burkini. Men faktum är att jag skiter i dem rent utav sagt. Låt dem stirra då och förgås av sitt eget hat;). Fast helt ärligt så förstår jag inte varför de blir så upprörda över att se en kvinna simma i en heltäckande baddräkt, är det verkligen så förfärligt?? Man får klä av sig så mycket som man vill och gärna helst naken. Men om man som kvinna väljer att täcka sina välbehag så blir det ett himla liv.

Det är ju faktiskt min kropp och det är väll upp till mig och bestämma hur jag skall klä mig eller inte. Eller hur mycket utav min kropp som jag vill visa upp offentligt.

Nigella Lawson: losing weight would age me 10 years

Det är väll upp till var och än vad de vill bada i.

Kommentera

