Grrr då tände jag verkligen till. (ännu en toaletthisoria;)).

Min toalettstol var lite glapp i skruvarna så jag ringde MKB husvärld bad de komma och fixa till det. Då kommer den idioten (ja ursäkta mitt grova språk) och försöker att lära mig på ett demonstrativt sätt hur man skall sitta på toalettstolen. Jag tände verkligen och sa ”DET FATTAR VI OCKSÅ HUR VI SKALL SITTA PÅ EN TOALETTSTOL” grrrrrrrrrrrr.

Två muttrar hade blivit glapp på toalettstolen vid golvet inget konstigt alls med det. Sitter man på toalettstolen under flera års tid så händer det förr eller senare. Och det var väldigt lätt åtgärdat  också bara för husvärlden att skruva åt skruvarna(hade kunnat göra det själv men det behövdes special verktyg för det som jag inte hade).

Varför detta korkade och otrevliga bemötande???. Det är nästan alltid likadant(fast detta tog priset). Det känns alltid olustigt att ringa och säga till husvärlden om något gått sönder i lägenheten. För de har alltid någon konstig teori eller försöker att skylla ifrån sig för att slippa att göra det arbete som ingår i deras jobb.

För det mesta försöker jag att rätta till problemet själv om något behöver göras i lägenheten tex  skruva fast ett löst handtag på dörren. Men jag är ingen husvärld och dessutom så betalar jag hyra för att få såna saker uträttade av mitt bostadsbolag MKB.

Jag är trött på deras dåliga bemötande. Vad tror de att man  med berått mod försöker att förstöra saker i ens lägenhet. Det finns något som heter SLITAGE. Jag vet inte kanske skall jag gå vidare med det här……. problemet jag har INGEN energi bara att lägga den på sånt här. Jag behöver lägga min energi på andra saker i mitt liv.

Fast händer det en gång till då tänker jag gå vidare för jag har helt enkelt fått nog detta var droppen grrrr.