Indisk mat och mysdag med döttrarna idag.

Idag så var det studiedag för yngsta dottern. Så vi bestämde att vi skulle ha lite mysdag tillsammans med storasyster och världens sötaste lilla N.

Vi promenerade runt på stan och tittade i olika affärer. Och min stora dotter köpte en jättefin kjol till yngsta dottern. Som blev mycket glad. Vi åt också lunch på en indisk restaurang. Maten var fantastiskt  god. Och att man  fick in rykande hett nybakt nanbröd gjorde inte saken sämre;). Jag älskar Malmö med dess rika utbud av mat från hela världen.

Bilder på indisk mat. Skall försöka att börja på och fotografera själv. Så att jag kan dela med mig mera utav mina smakupplevelser;). Men tills vidare så googlar jag bilder istället.

Foto: Andy Sewell (Phaidon Press ©)

Indien - Thali

Vi fick in maten i precis såna här stålskålar. Gillar verkligen upplägget.
2 thoughts on “Indisk mat och mysdag med döttrarna idag.

  1. Hej! Var i Malmö var det ni var på? Serverade dem halalslagtat kött? Det kanske är en dum fråga men jag blir så nygiken och jag vill så gärna hitta fler restauranger som är halal! (vegetariskt kan lätt bli tråkigt för en köttmänniska som mig :p).

    Kram!

    1. Salam Maria:). Det är ingen dum fråga alls. Just den här indiska restaurang som jag var på(kommer tyvärr ej ihåg namnet men kan ta reda på det)har inget halalkött. Nu är jag vegetarian själv;). Men för de som gillar kött så finns det massor av olika restauranger med halalmat.Utbudet är väldigt stort här i Malmö. Skall se om jag kan ta reda på vad några utav dem heter.

      Mvh annokas

Kommentera

