Tänk det är ju rätt så häftigt att få uppleva rynkor för det betyder att man har fått möjligheten att leva tills de har kommit.

Idag så passade jag lilla gogubben(mitt fina barnbarn) en liten stund. För att sedan möta upp dottern vid södervärn. Jag åkte buss med barnvagn och allt. Gud så ringrostig som man känner sig.  Jag måste erkänna att jag känner mig lite ung när jag promenerar med liggvagnen;). Tänk jag skulle ju faktiskt rent potentiellt kunna vara mamma till ett barn i den här åldern.

Det finns ju många mammor som är 40 plus när de skaffar barn. Fast det är en superhäftig känsla att få promenera med ens barnbarn. Man känner sig så väldigt stolt över ens barn och barnbarn. Här går tre generationer tillsammans. Och min dotter är verkligen en jättefin mamma. Så lugn och kärleksfull mot lilla sonen. Lite känns det som att man har nått målet som mamma. Att få se sina barn växa upp till trygga individer.

Dottern och jag var in i en slöjaffär för att titta på sjalar. Och butiksinnehavaren hade mycket svårt att tro att jag var mormor eftersom att hon tyckte att jag såg så ung ut;) ha ha jo man tackar;). Hon tyckte att jag och dottern såg ut som systrar. Ja förmodligen så sa hon det för att vara snäll. Men det gör ändå gott att få höra att man fortfarande inte avskräcker folk med ens utseende. Mormor och allt.

Men visst märker man att man åldras. Lite mera rynkor var och varannan dag när man tittar sig i spegeln. Men nu har man någonting att skylla på det fattar väll folk att en mormor inte kan se hur ung ut som helst;). Och med lite acceptans och klokhet som man får för varje ny rynka så känns det inte som någon stor sak.

Alla skall vi samma väg vandra från barn till gammal.

6 thoughts on “Tänk det är ju rätt så häftigt att få uppleva rynkor för det betyder att man har fått möjligheten att leva tills de har kommit.

  1. Låter som en fin dag och tänk att ordet acceptens fullständigt naturligt finns med i texten utan minsta tillstymmelse till motstånd!!!! Härligt!!!! Kram på dig och fin fortsättning på kvällen

  2. Salam kära Berit ”pyttelite” motstånd finns det;). Men acceptans är det enda som återstår i detta läge;).

    saknar dig många kramar annokas

  3. Jag älskar att få läsa om dina dagar och påhitt! Det är också otroligt spännande att se hur du upplever lilla Malmö 🙂

    Hoppas att allt är bra med dig! Av att höra från ditt inlägg så verkar du vara en underbar människa både på insidan och utsidan mashAllah!

    1. Salam Maria:) så snällt sagt utav dig:). Du verkar själv vara en jättegullig och en rar person. Vad roligt att du uppskattar mina inlägg. Det känns roligt att få lite respons på det som man delar med sig av.
      mvh annokas

  4. Rynkorna vittnar om livet och med lite tur är de extra djupa runt ögonen där ansiktet trycks ihop då man kiknar av skratt. Jag kan tänka mig att det måste vara en underbar känsla att se hur ens egna ”lilla” barn växt upp och har blivit en ansvarsfull och omtänksam individ som nu är i full gång att ta sig an nästa generation. Barn och såklart även barnbarn är sannerligen en gåva. Ha en fin söndag!

    1. Hej Malin:) ja skrattrynkor är fint;). Det är verkligen en fin känsla och se sitt/sina barn växa upp.Att få vara mamma är en ynnest och kanske också det svåraste som finns att vara. Varje ålder hos sitt barn har verkligen sin tjusning.Från liten till stor.

      mvh annokas

Kommentera

