Det här med jämställdhet är inte helt lätt;).

2 thoughts on “Det här med jämställdhet är inte helt lätt;).

  1. En gång när min son var liten och jag åkte buss med honom då hade han en napp med rosa och vit färg. Jag köpte nappar med olika färger när de var i flerpack. En kvinna på bussen undrade hur det var med lillan och sa så söt hon är….
    Hon blev tyst när jag sa att Adrian mådde bra :-), ja även när det gäller babysaker då gäller det att välja rätt färg efter konstens alla konventioner.

    1. Ja jag tycker nog att det är ännu mera viktigt med färger (rosa och blått) idag än när man själv växte upp. Det lustiga är att förr tiden så räknades blått som en flickfärg då det ansågs vara en bra färg för en flicka att bära (har skrivit om det på bloggen någonstans har jag för mig).

      många kramar annika

Kommentera

