Som det kan bli på en torsdag;).Side effects och persiskt.

Vaknade i morse helt trött och slut och bestämde mig för att jag bara skulle vara hemma och ta det lugnt idag (trodde jag iallafall;)). Men så blev det inte alls. Först blev det en mysig promenad med stora dottern och barnbarnet. Och sedan så satt vi oss ner och tog en glass på McDonalds.

Sedan så gick jag hem då en väninna ringde och frågade om jag och lilla dottern ville följa med och hitta på någonting. Och det var vi gärna med på. Tänkte typ en liten promenad vid havet och kanske äta en glass. Men allt detta hitta på😉 blev typ jag kom hem nu klockan tolv på natten;). Och vad hittade vi på då på en helt vanlig torsdagskväll?

Först så blev vi bjuden på en persisk restaurang av min fina väninna. För att sedan hamna i stan på espressohouse och dricka chailatte. För att sedan därefter plötsligt befinna sig på bio klockan tio på kvällen. För att sedan befinna sig mitt i stan klockan tolv på natten och vänta på våra döttrar som var och tittade på en annan film. Ja typ allt detta gjorde vi på en helt vanlig torsdagskväll.

Och nu sitter jag här vid datorn och äter överblivet godis och popcorn från bion.  Och apropå bion så såg jag och väninnan på Side effects. Jag gillade verkligen filmen en psykologisk thriller. Kan rekommendera er att se den.

Nu måste jag nog gå och lägga mig om jag skall orka med morgondagen;). Jag menar om så här mycket roligt hände idag på en helt vanlig torsdag. Vad kan då inte hända imorgon på en fredag;).

Önskar er alla en godnatt.

 

Side Effects

Drama, Thriller 1 timme 46 minuter

”Jon Banks är en ung, ambitiös psykiatriker som letar efter rätta tillfället att visa framfötterna. När en ny patient, Emily, söker hans hjälp efter ett självmordsförsök skriver Banks ut alla tidigare beprövade antidepressiva mediciner, men ingen av dem har någon verkan. När Banks som en sista utväg sätter Emily på en ny studiemedicin som heter Ablixa blir hon åter den person hon en gång var: lycklig, full av energi och passionerat förälskad i sin man Martin.

Men så knivhuggs Martin brutalt till döds en kväll och när polisen anländer finner de Emily med kniven i handen, men utan minne av vad som hänt. Är det Ablixa som bär skulden? Har Banks oförsiktiga hantering av medicinen tagit livet av Martin och förstört livet inte bara för Emily, utan även för honom själv? Då Banks rykte redan är i spillror bestämmer han sig för att gå till botten med det hela och avslöja sanningen.”

6 thoughts on “Som det kan bli på en torsdag;).Side effects och persiskt.

  1. Tack själv kära vän för en jättefin och rolig utekväll;).Det måste vi absolut göra om alltid roligt med lite äventyr;).
    Och tack för en fin dag idag också.
    många kramar annokas

  2. Salam syster!

    Om du vill se en riktigt bra film så ska du ge tid åt ”Seven Pounds”. Jag tittar på den nu för fjärde gången och den berör mig lika mycket som första gången!!!

    Med vänliga hälsningar

    Maria

    1. Salam maria:) den skall jag absolut titta på googlade upp den blev lite nyfiken;). Den verkar vara jättebra.

      mvh annokas

  3. Black swan är också bra. Jag tittade på den utan några som helst förväntningar och visste inte vad den handlade om men den var så bra! Den var lite mer så psykologisk och mörk på något sätt. Men bra var den om man gillar sånt. 🙂

    1. Den filmen har jag velat titta på länge.Gillar att titta på psykologiska filmer med lite djup i.

      Tack för dina filmtips:). Hoppas att allt är väl med dig.

      mvh annokas

Kommentera

