Och jag har så mycket att vara tacksam för verkligen. Underbara ungar barnbarn fina vänner plus en massa tusen olika saker till.

Vaknade utvilad idag det händer inte så ofta nuförtiden. Trots smärtor under natten med stel nacke och huvudvärk och värkande kropp. Men tog lite smärtstillande och somnade om för att sedan vakna upp pigg. Ibland så känns det lite jobbigt att måsta äta smärtstillande varje dag. Jag försöker att begränsa det till ett minium när jag absolut måste. Men livskvaliten är så mycket bättre med ork och energi(iallafall en liten stund). Man vänjer sig till slut när man går runt med en massa smärtor hela dagarna(och nätterna;)).

Det svåraste är nog tröttheten och orkeslösheten som en följd av att kroppen hela tiden är spänd. Men jag har börjat på att acceptera att det är så här. Även om jag misströstar vissa dagar. Men min personlighet hjälper mig tror jag. Jag försöker att göra det bästa av situationen. Kanske börjar jag uppnå lite acceptans att det förhåller sig så här. Kanske inte helt men jag är på väg dit hoppas jag iallafall;). För att kämpa i motvind hjälper inte någon.

Kommentera

