Känner mig duktig idag en promenad på 25 min och styrketräning i 30 min:). Känns  bra att motionera. Är tyvärr ingen atlet;) men man får vara glad för det lilla som man presterar. All motion är bra vare sig man storstädar tar en liten promenad runt kvarteret eller någonting annat där man använder kroppen. Bättre att tänka i små steg för annars finns risken att man inte gör någonting alls. I alla fall så är det så för mig.

NU gäller det bara att få till kosten också. Äta nyttigare. Men men  jorden byggdes inte på en dag;).

 

2 thoughts on “

  1. Salam Aleyikum!

    Längesedan jag kommenterade! Försöker sätta mig ner och kolla bloggar varje dag men ibland blir det bara inte så.

    Detta med träning känner jag igen. Jag ÄLSKAR att träna och motionera – men jag kan vara så bekväm ibland och har svårt att komma igång. Men bara att till exempel cykla till centrum gör ju en stor skillnad i sig. Tror inte riktigt att människan är skapad för att sitta ner så mycket. Alhamdollilah att vi har bönen att tänka på (annars hade jag nog aldrig kommit upp ;P).

    Jag fick faktiskt höra från en personlig tränare (tror jag det var) som berättade att kosten faktiskt utgör 80% av ens ”viktminskningsprocess”. De finns dem som är jätteduktiga på att träna och tränar några timmar varje dag men upplever inte att där finns någon märkvärdig skillnad. Och det beror oftast på att de äter alldeles ”fel”. Det som att du har en bil som går på diesel men tankar varje dag ”85. Då uppnår aldrig någonting sin fulla effekt och man bara ”slösar” så att säga. Jag önskar verkligen att jag kunde vara hälsosammare – att jag kunde äta hälsosammare. Jag älskar frukt, sallader, fisk osv. Men ja älskar också det där förbaskade chipset och sura godiser och kakor ska vi inte ens snacka om! Bara dreglar av och skriva denna kommentaren !

    Jag har aldrig varit smal och helt ärligt tror jag aldrig att jag kommer vara det heller (känner inte att jag vill va det ändå så) men damn it jag vill va hälsosam! Jag behöver flytta till ett exotiskt land där det finns en massa fint väder och olika sorters frukter 😛

    Hoppas att allting är väl med dig! Skönt att se att du fortfarande gör inlägg!!!

    Med vänliga hälsningar
    Maria

  2. Salam Maria:) ja det är bra att bönen finns;). Någonting som tvingar än att röra på sig dagligen under några gånger;). Och vilken frid man oftast känner efter en bön. Dock i mitt fall ibland efter ha känt mig lite lat. Men samvetet;) tvingar en helt enkelt att gå till bönen(för det allra mesta;)).
    Vad intressant du skriver om kosten och träning. Jag känner inte heller någon direkt strävan efter att bli smal. Skönheten ligger i människors hjärtan tycker jag. Men mera hälsosam vill jag bli.
    Hoppas att allt är bra med dig också maria:). mvh annokas

Kommentera

