Är jag kanske bara ett grått litet troll.

Satt precis och läste igenom gamla blogginlägg. Livets alla skiften och skeenden som pågår hela tiden runt omkring oss. Den sista tiden har varit väldigt påfrestande på många olika sätt. Så mycket tankar som rör sig omkring i mitt huvud just nu.

Jag vill bara känna mig glad och lycklig. Varför skall det var så svåruppnåeligt. Och vad är det som krävs för att nå till den nivån i livet? Hur gör andra människor runt omkring mig. Hur gör de för att vara där i glädjen och lyckan. Det kan inte alltid bero på våra förutsättningar som vi har i livet. Fattig eller rik. Även den fattigaste kan känna lyckan närvarande i livet.

Är jag kanske bara ett grått litet troll. Med en oförmåga att uppskatta livet.

Jag vet så mycket glädje som jag har i mitt liv. Och ja jag är så tacksam. Det är jag verkligen för allt som jag faktiskt har.

Men det finns också många bitar i mitt liv som jag faktiskt inte har. Någonting som saknas både på det yttre och på det inre planet. Hur fixar man det? Kan man någonsin fixa det?

Jag försöker att känna hopp men ibland så misströstar man. Kanske den här världen inte är för mig.

Kommentera

