Fick vårkatalogen från jotex idag.

Så mycket fint det finns där.  Gillar new england stilen. Dock gillar jag inte amerikanska flaggor som inredning av principskäl. Problemet är att jag gillar så många olika slags inredningsstilar därför är det lite svårt ibland att sortera ut när jag skall inreda.

Jag får försöka att bestämma mig för en viss slags stil och hålla mig därefter.

Just nu är jag sugen att prova på någonting nytt i inredningsväg. Gillar golvlampan i trä som står av hörnet av bilden.

 

Vårens första kollektioner är här!

Funderar lite på de här gardinerna till vardagsrummet. Är lite osäker på färgen bara.

GUSTAVIA knytbandslängd 2-pack

Jag vet inte vad tycker ni? Vad tycker ni om för inredningsstil?

2 thoughts on “Fick vårkatalogen från jotex idag.

  1. Salam Aleyikum syster!!

    Det var ett tag sedan jag kommenterade faktiskt! Har varit lite off den senaste tiden och jag har märkt att äktenskapshinder tar upp en hel del av ens tid!

    Jag älskar inredning och kan själv ha lite svårt att hitta min stil. Ännu svårare är det när man ska räkna in andra faktorer såsom budget+makens smak+väder+utrymme. Väder är faktiskt något som påverkar mig en hel del har jag märkt. Men då handlar det mest om smådetaljer såsom vilken färg jag ska ha på de levande ljusen/stearinljusen, var blommorna/växterna ska stå och vilken färg kuddfordralen ska ha. Jag flyttade nyligen in i vår nuvarande lägenhet hamdollilah och jag hade svårt den första månaderna att få rätt på vad jag egentligen ville ha för känsla på lägenheten. Köket hittade jag snabbt hem med växter i fönsterkarmen och vita spetsgardiner! Lampor gör också en stor skillnad. Sovrummet tog tid pga utrymmet (jag har två dörrar till sovrummet). Men efter att ha sett filmen ”Ana Karenina” visste jag hur jag ville ha det! En snabb sväng på rusta för att köpa mattor och gardiner så var det klart. Lite barock stil tror jag man kallar det. Vardagsrummet är det som tagit mest tid att få till att kännas som hemma. Eftersom det rummet använda mest så upplevde jag det också som stökigast konstant. Så kom julen och jag hade adventsljusstake och julgran samtidigt som jag hade en väg till Imam Hussein (as). En massa händelser i det rummet med andra ord. Tack vare instagram så hittade jag det jag ville ha: modernt lantigt. Olika nyanser av beiget och vit. Detta kan lätt bli lite karaktärslöst men det är superenkelt att piffa till genom att ha kanske en rosa blomma i en hylla. Eller varför inte små knall gröna växter? Men jag valde ändå färger som var i samma färgpalett så att säga. Mjuka färger. Dem är mysiga året om tycker jag och det passar både kvinnor och män 🙂

    Jag hoppas att du hade en mysig jul med en massa gott, att ditt nyårsfirande spenderades med gott sällskap. Må Gud acceptera dina tårar och handlingar för Imam Hussein (as) och må Gud acceptera din sorg för den ärade Profeten Muhammad (S).

    Mvh Maria

    1. Salam maria:) tack för din kommentar alltid lika roligt att läsa dem. Vill svara dig mer utförligt men hinner inte idag. Men jag ville ändå säga att jag läst den. Hoppas att allt är väl med dig.
      kramar annokas

Kommentera

