Molekie (hur stavas det;))

Men supergott iallafall:). Ni som inte vet vad det är så kan jag säga att det påminner lite om spenat. Iallafall konsistensmässig och att det är grönt och där slutar liknelsen;).

Sedan massor av vitlök koriander citron(ja kyckling förstås;))men nu gör jag en vegetarisk variant.

Jag brukar äta moleskie som är blad(färskt eller torkat) från ett träd med ris och citron och bröd. Det är rätt så tidskrävande maträtt därför gör jag den väldigt sällan.

Men igår slog jag till måste förbereda mig nu inför ramadan;) som börjar på lördag. Rota fram mina matlagningskunskaper så att det blir lite variation under ramadan.

Nej nu skall jag gå och äta moleskie;).

 

Kommentera

