Bloggande och inte vara hundra år

Det går lite trögt med det och en anledning är att jag knappt har suttit vid den stationära datorn. Har mest tittat på internet via mobilen. Och det lite jobbigare att blogga genom mobilen(även om jag gör det just nu;))Kanske är det en vanesak.
Har iallafall haft en mycket kär väninna och hennes dotter på besök från manchester. Vi har haft jättefina och mysiga dagar:)tack kära b<3. Dessutom har nästan alla vänner varit på besök i veckan för att träffa väninnan som är på besök. Alla vill passa på och umgås.
I övrigt så är det massor av olika saker som skall göras. Jag skall börja på en kurs, det är föräldramöten med mera. För mig är det mycket då min ork är begränsad.Idag är jag rätt så utslagen efter en intensiv (och rolig )vecka. Blir så trött på mig själv när det gäller orken.Det är en ond cirkel hur skall man orka att motivera sig själv att göra saker när orken inte räcker till. Till exempel gå och träna . Jag är ju inte hundra år.
Men idag har jag varit sängliggande mer eller mindre hela dagen. Går upp och fixar lite mat till dottern. Sedan tillbaka till sängen för att vila mig ja så håller det på hela tiden.
Och jag vill komma ut få lite luft och kanske promenera lite.
Kanske får man bara gilla läget och acceptera faktum att det bara är så här. Att man helt enkelt inte har resurser till allt man hade förut. Och att det är okej att man inte orkar göra någonting vissa dagar. Och att vara glad de dagar man orkat mer och kan.
Jag försöker att övertala mig själv iallafall;) att det är så.

Kommentera

