Jag känner mig så sliten ibland

Ibland kan stora saker vara svårt som händer i livet. Och ibland så är det vardagen som känns lite för mycket. Jag har mycket kognitiva svårigheter nuförtiden. Svårt att få saker att gå ihop. Saker som kanske är självklara för andra.Ibland så tror jag inte att andra förstår hur mycket det kostar på att få ihop allt i vardagen för mig.All smärta i kroppen som pågår ständigt hela tiden24 timmar om dygnet. Att måsta kolla hundra gånger i almanackan för att inte glömma vad man skall göra varje dag. Ja så är det just nu. Och jag orkar inte med krav från livet just nu.Det är som att hjärnan har blivit utbränd och jag vet inte hur jag skall reparera den. Minsta lilla sak tröttar ut mig även positiva saker och händelser.
Ibland när man har använt så mycket resurser från sig själv….. även om andra kanske ser det som väldigt obetydligt eller som kanske ingenting så har man inget mer kvar att ge känns det som.
Men man måste ge ändå.
För att livet kräver det. För att människor runt omkring också har behov och känslor.För att man älskar sina nära och kära.
Önskar bara ibland att man skulle ha någon vid sin sida som kunde hjälpa till mera i vardagen. Någon som handlar toapapper när det är slut. Någon som går på föräldramöten när man själv inte orkar det. Någon som finns där i vardagen som kan backa upp än som person just den dagen när man inte förmår mer. Någon som kunde hjälpa till och fylla på resurserna så att man orkar göra mera för andra människor.

6 thoughts on “Jag känner mig så sliten ibland

    1. Hej privat:)tack så mycket för din omtanke och dina styrkekramar tar emot dem;).Känns lite bättre nu.vissa dagar känns lite värre än andra.Skickar några kramar tillbaks till dig också ute i cyberrymden.
      mvh annokas

    1. Salam min kära vän tack för din kramar. Vad bra att du fick lite förnyad energi;). Det var så roligt när du var här:).saknar dig hoppas att vi ses snart igen.
      många kramar annokas

  1. Bry dig mer om dig själv!

    Det är den du är som är viktigast och inte den andra vill att du ska vara.

    Låt andra ta mer ansvar och gör det du finner är bäst för att må bra.

    Man kan inte alltid vara en scout och vara alltid redo.

    Man är bara en människa och ens egna krav och andras krav kan bli för mycket

    ibland. Ställ krav du också.

    De som ställer krav på dig borde se sig själv i spegeln.

    Ens livs väg är inte alltid så rak och allt är inte svart eller vitt.

    Man går in i väggar och får bygga upp sig igen.

    Det syns inte på det yttre men väl det inre.

    Det kräver mycket av en som person och kräver sin kvinna eller man för att klara av

    det plus allt annat som man är och ska vara den tid man vandrar omkring på

    jordklotet..

    Tänker på dig och skickar stärkande energi genom luften.

    1. Men så fint skrivit Torun. Det gick rakt till i mitt hjärta. Du är så omtänksam tack kära vän.
      Vi hörs av snart. Tänker på dig hoppas att du mår bra.
      många kramar annokas

Kommentera

