Person påkörd av tåg persborgsstation 150512

Strax efter 10.00 så var jag och dottern på väg till bussen som ligger precis vid persborgsstation.Plötsligt så hör vi ett öronbedövande ljud av ett tåg som tutar och tvärnitar kraftigt.Jag och dottern blev helt skrämd av ljudet vi gick precis nära.

Jag sa till N jag tror att det var någon som tog livet av sig:(.

Jag skulle till vc och ta blodprover.När jag kom tillbaka hem efter ca 45 min så var det fullt av polisbilar brandbilar vid persborgsstation. Det var så som jag befarade:(.Fick bekräftat i Sydsvenskan också).

Känns konstigt att veta att vi bevittnade en annans människas död de sista sekunderna i dennes liv.Bara ett tunt staket mellan oss.

Känner mig berörd…….faktum är att jag själv suttit vid samma tågstation för många år sedan när jag var djupt deprimerad och mådde dåligt.Jag tänkte inte då att jag var farligt nära att kunna hamna i samma situation som personen som dog idag.Jag hade ingen avsikt att avsluta mitt liv. Men i ett svagt ögonblick i en människas liv så kan man göra saker när man mår dåligt. Just då den sekunden i livet så kan livet kännas så övermäktigt att man inte ser någon annan utväg i livet.

Så synd livet som är så vackert i all sin skönhet som Allah skänkt oss i sin bärmhärtighet.Livet i en salig blandning av lidande och kärlek.Vi människor vi kämpar och strävar och gör så gott vi kan.

Jag beklagar verkligen den som dog idag. Må Allah vara bärmhärtig.

Kommentera

