ApropĂ„ stora barn😉

Ja stora barn betyder att man sjÀlv ocksÄ blir Àldre;). Nu fick jag barn nÀr jag var ung sÄ jag Àr ju inte helt lastgammal  Ànnu;). Jag Àr 47 Är (kÀnns lite viktigt att sÀga det nu nÀr jag har en dotter pÄ 27;)).fast vad rÀknas som gammalt egentligen.

Jag har ju alltid tÀnkt mig som en ung mamma. Men faktum Àr att till min yngsta dotter som Àr 17 Är Àr jag ingen speciellt ung mamma alls.Min yngsta dotter föddes nÀr jag var 30 Är.Min yngsta dotters kompisars mammor Àr ibland upp till 10 Är yngre Àn mig.

Ja vad Àr Älder egentligen?spelar det nÄgon roll?. Jo det spelar roll pÄ sÀtt och vis tycker jag.

Det spelar roll hur man ser pĂ„ sig sjĂ€lv.Hur andra mĂ€nniskor ser pĂ„ Ă€n som individ.Ålder Ă€r en slags mĂ€tstocks pĂ„ nĂ„got sĂ€tt.Ett sĂ€tt att vĂ€rdera folk posetivt och negativt.

Den yttre Äldern och den inre Äldern. SÄ olika den kan vara. MÀnniskor som faktiskt ser tio Är Àldre eller yngre ut.Och den inre Äldern som förmodligen kommer och gÄr. Som hÀnger ihop med ens mÄende genom livet i allmÀnhet.

Min egen Ă„lder dĂ„ just nu.Var befinner  jag mig pĂ„ skalan för det yttre och inre.Jag vet inte riktigt jag söker efter den.Försöker komma underfund med att hitta min plats i livet.Nu har barnen blivit stora ja till och med min ”lilla”pĂ„ 17 Ă„r Ă€r snart stor.

Jag Ă€r ju kanske inte sĂ„ van Ă€nnu att ha sĂ„ mycket tid bara för mig sjĂ€lv. Men det Ă€r lite spĂ€nnande ocksĂ„. En 47 Ă„ring ut pĂ„ lite Ă€ventyr. Även om det Ă€r ett litet Ă€ventyr som att bara packa ryggsĂ€cken med lite varm choklad och ta en tur ner till havet.

 

 

 

Kommentera

