Bonniers bokförlag poesi melankolisk

Ja det är ju rätt så trist att skriva om(melankoli dystra tankar)och ännu värre för andra att läsa om det.När melankolin finns flödar poesin i mina tankar(ja även under uppåtperioder flödar det också men då på ett helt annorlunda sätt).Funderar på att öppna upp en blogg som bara förmedlar poesi. Eller skriva på bloggen under fliken som redan finns under poesi.

Det roliga är att under en uppåtperiod så skrev jag väldigt många dikter på två veckor.Poesin flödade och mina händer flög över tangentbordet(bokstavligt) trots avdomnade fingrar och en nacke och rygg vi inte skall tala om;)(blev mycket smärtstillande)(Det var som att jag nästan inte kände smärta)Men ändå det var som att min kreativitet måste få utlopp med allt som jag kände då.Det gick så långt så att jag helt enkelt buntade ihop allt och skickade som manus till Bonniers bokförlag(i min hybris ha ha).Men jag blev inte uttagen att få ge ut en bok. Vilket är extremt svårt att få en bok utgiven. Av flera tusen som söker per år så är det runt åtta personer som får ge ut sin bok.

Men lite glad är jag ändå:).Jag fick ett litet personligt brev från Bonniers bokförlag där de tackade att de fått läsa mina dikter poesi . Och bara det kändes som en framgång.Har hört att det är extremt sällan man får ett personligt brev då de flesta brev bara är standardbrev som skickas ut. Nu kan det ju vara av medlidande ha ha men ändå;).

Ja jag får fundera på det.Jag har ju många dikter som aldrig blev någon bok. Och aldrig var tänkt att bli det heller. Inget med eftertanke.Men ord och tankar som finns nedskrivit som ligger i en kartong och väntar.Kan man tillföra något till andra. Väcka känslor  beröra uppröra.

Jag skall tänka på saken.

Kommentera

