Måste man vara så jävla tacksam jämt

Något förvirrad livet upp och ner.

Vad är väl en bal på slottet. En stilla undran för tillfälligt. Livets upp och nedgångar mer ner än upp. Röriga tankar tacksam för det jag har.Och sorg över det som jag inte har. Jag orkar inte gå runt hela tiden och vara så jävla tacksam för att det finns andra som har det sämre än vad jag har. Det finns och har alltid funnits människor i stor nöd.Måste man vara så tacksam jämt.Folk bryr sig( förutom några undantag)inte om mig och mitt liv. Jag är trött på att vara jag och mitt skitliv ibland.

Ja men det finns ju…..betyder det att jag inte får vara missnöjd med mitt liv….alhamdulillah jag tackar Allah för allt jag är inte otacksam. Men jag är trött för att mitt liv alltid skall vara en kamp.

Ärligt jag hatar ibland ja men det finns ju de som har det sämre…….. lätt för dem att säga.Ja det finns det.Ska det dåliga samvetet också gnaga på mina axlar(fast det är andra ute i världen som borde bära den bördan).Det är som att man inte har rätt att klaga.Men du har ju tak över huvudet iallafall. Jo Tack det har jag och mat (vi klarar oss iallafall)också.Men det finns mera grundläggande behov i en människas liv som man också behöver.

Kanske vill man någon gång få lyxa till det att shoppa lite.Köpa lite lyxigare mat inte bara pasta och nudlar.Eller att få åka på semester någongång. Åka några dagar på en weekend.Gå på spa annsiktsbehandlingar en riktig frisör. Ha råd att gå till tandläkaren. Förgylla livet med det lilla extra. Köpa ett par dyra skinnstövlar i bra kvalité.Ja listan kan göras lång.

Jag orkar inte vara så jävla tacksam hela tiden. Jorden kanske går under imorgon och jag står utan tak. Men då har jag iallafall fått smaka på livets goda en stund.Kanske är jag ett själviskt kräk.

 

 

 

Kommentera

