Underbara vänner språknörden

Igår fredagsmys med underbara vänner. Härligt att få sitta på min väninnas balkong och koppla av.

Min ena vännina kommer från Danmark och det är så roligt vilka missförstånd det blir ibland.

Språkligt jag är den värsta språknörden.Men jag har blivit mycket bättre på Danska. Men ändå ibland så blir det så roliga och knäppa språkmissförstånd.Kan inte komma på ett exempel nu får återkomma lite med det. Så att ni förstår det roliga.

Jag kommer från Norrland så jag har mycket lättare att förstå Norska.Min väninna som är äkta skåning tycker att det är mycket svårare att förstå norska.Det ligger kanske något geografiskt i det.

Ikväll blir det ännu mera mys med vänner. Är bjuden hem till en väninna:).

Igår var jag ute med alla Mina barn barnbarnet. Tillsammans med min kära väninna och alla hennes barn. Våra barn har vuxit upp nästan som syskon. Det var underbart att samla alla. Och det är inte lätt minsann med vuxna barn då de jobbar att få ihop en sån stor dejt. Våra älskade ungar.

Fattar ni så rik jag är tackar Gud verkligen.Hans bärmhärtighet är stor.💗💗💗

 

 

 

 

Kommentera

