Engelsk översättning bipolarpoesi

Jag håller på och översätter en del av poesin till engelska(genom google translate)på bloggen.

bipolarpoesi.blogspot.com

Det roliga är att det blir en helt annorlunda text när man läser den på engelska. Och jag tänker har jag verkligen skrivit det här.

Då jag har många läsare från andra länder och då främst från Usa. Så tänker jag att det blir roligare för dem att kunna läsa dikten direkt. De har säkert translate men ändå.

Det känns förstås extra kul att det finns människor från andra länder som kikar in på bloggen.

Poesi är en smaksak vad man tycker om att läsa. Jag försöker att växla stilarna lite. Provar mig fram till olika som till exempel lyrik dikt poesi(egentligen så vet jag inte riktigt vad skillnaden är mellan dem det är svårbestämt). Men jag försöker för att det är roligt. Varje så kallad poet författare har sitt eget skriftspråk när de skriver.

Och jag mitt. Har ingen aning om kvaliten på det som jag skriver. Skulle vara jätteroligt om någon proffesionell kunde ge repons på mitt skrivande.För att utvecklas behövs konstruktiv kritik.

Mina vänner familj tycker att de är bra okej. Men jag vet inte om det säger så mycket egentligen. Vad skall de säga;).Ha ha ja snällt att de läser dikterna iallafall;).

Jag är med på ett poesiforum och där har jag lärt mig massor av mitt skrivande. Även fått konstruktiv kritik och posetiv respons. Det gör att man har lust att skriva mera. Utmana sig själv lite grand.

Nu låter det kanske helt fantastiskt. Mitt skrivande mina dikter. Men de är verkligen i all sin enkelhet.Har alltid tyckt om att uttrycka mig i ord. Och det är det som jag gör genom dikten. Men tolkningarna som andra tolkar behöver inte vara det som jag har tänkt när jag skrev dikten.

Våra personliga erfarenheter ger oss våra privata tolkningari livet.

Nej nu slutar jag här innan jag tröttar ut er helt med mitt  prat om poesi.

 

Kommentera

