Varje dag en ny möjlighet i livet

Varje dag en ny möjlighet i livet.Inte helt enkelt. Att förändra vanor och ett beteende är svårare än vad man tror. Man måste tycka att vinsten är större på andra sidan av förändringen.Vilket man förvisso ändå kan skymta till exempel att gå ner i vikt.Man förstår nyttan med det men viljan räcker inte hela vägen ut.

I mitt liv så måste öppningen bli större så att man kan komma igenom förändringar  som är mera funktionella.Jag jobbar på saken..några år faktiskt när man tänker efter;).Jag är ett hopplöst fall verkar det som. Jag tror att när man är nöjd med små saker i livet så nöjer man sig för lätt. Men det gör också att man missar att nå ”högre” mål i livet,Som till exempel människor som strävar efter att bli rika. De kan jobba dag och natt för att nå målet. Jag beundrar såna människor.

Men i grund och botten så är jag en person som tänker att saker fixar sig. Och det gör det nog även om det tar flera år…..ja eller aldrig;).Optimisten får tala inom mig nu;).

Bildresultat för förändringar
Kommentera

