Sepsis inlagd på sjukhus döden

Har precis nyss kommit hem efter en vecka på sjukhus.Drabbades av blodförgiftning sepsis.Enligt läkaren så var jag nära döden.Men hamnade dock inte i respirator.Det var verkligen jättejobbigt.Kunde inte äta eller dricka och hade ett konstant illamående(pga gifterna i blodet).Det hela började med en urinvägsinfektion som blev värre.Till slut så kände jag mig så allmänpåverkad att jag sökte läkarvård(som tur är;).

Är fortfarande långt ifrån bra.Dr sa att det kunde ta flera veckor i återhämting.Känner mig väldigt svag och orkeslös.Men jag lever skrattar kan inte annat göra i min morbida humor.Att snudda vid döden…..en konstig tanke.Hur vill man dö egentligen nära kära all kärlek runt omkring (förhoppningsvis dröjer det ett tag)men den existensiella frågan.

Såna underbara barn och vänner jag har.Alla blev väldigt oroliga och bad för mig.Så vackert av dem.Man känner verkligen kärleken från dem.Jag är nästan lite förvånad betyder jag så mycket för dem.

Alla dagar som kommer och går när man är trött har ont ifrågasätter  syftet med .

ens existens.Men kanske bara att få finnas andas försöka att göra andra människor vardag lite lätttare.Med några vänliga ord bara vara en god vän.Den stora kärleken till ens barn.Om något skulle hända mig det skulle drabba dem väldigt hårt en stor prövning.Och den smärtan vill jag inte riktigt att de skall utsättas för än.Den dagen kommer.

Nu vill jag bara återhämta mina krafter.Har beställt manuka honung på nätet .Är övertygad om att det kommer att hjälpa till.

Var rädda om varandra vi har bara oss.

Kommentera

