Pildammsparken

Tog en runda runt parken idag. Njöt av vädret (det regnade inte; )). Vattnet var så avkopplande att titta på. Det var länge sedan som jag promenerade runt hela dammen. Men jag behöver det verkligen. Min grundnatur är att röra på mig hela tiden. Men på grund av diverse problematik bla diskbråck så kan jag inte vara så aktiv som jag skulle vilja.

Men jag gick snabbt idag. Och det kändes så härligt. Precis som jag brukade göra i gamla tider.Tyvärr kommer den formen nog aldrig tillbaka(känner rejält ont i nacke och rygg nu efter promenaden)Men jag betalar det priset.Mitt psykiska välbefinnande behöver det. Motion för själen.

Gick förbi den här fina källan.

Jag längtar så mycket ut i naturen. Skulle vilja åka upp till fjällen och till Norge vandra i skog och Mark. Klättra i berg bergsbestigning (ja jag vet;)). Paddla kanot titta på stjärnorna från ett berg. Fiska lax grilla den vid sjön. Ha gummistövlar. Baka pinnbröd.Lyssna på gitarr runt lägerelden runt en sprakande brasa.Titta på vilda djur älgar.Ja jag känner stort behov att få vara nära naturen.Men tills vidare så får jag nöja mig med det som finns lite närmare. Njuta av det lilla. Hela själen som jag så väl behöver.

Kommentera

