Hur hamande jag här?;)

Ibland så kan man hamna så snabbt på nya ställen att man knappt hinner med. Oftast så är det så för mig. Har många olika vänner och ibland så ringer en väninna och frågar vill du hänga med till stan till exempel. Jag kommer och hämtar dig om tio minuter.

Ibland så har jag fortfarande på mig pyjamasen. Så snabbt som blixten på med kläder och en liten smörgås med i farten på väg ut i bilen. Jag gillar att vara spontan. Fast ibland så hänger inte riktigt hjärnan med.

Idag helt plötsligt så befann jag mig på köpcentrumet nova lund i Lund. In genom glasdörrarna kände mig lite full i skratt hur hamnade jag här;). På väg in i köpcentrumet för att sedan sitta och äta indisk mat med nybakat nanbröd. Ha ha helt oplanerat men inte desto mindre trevligt.

Efter köpcentrumet så åkte vi hem till min stora dotter för lite fika och bäbismys:). Jag tror att min väninna också kände sig lite förvånad över dagens spontana aktiviteter. Saker bara händer ibland. Vi sätter oss i bilen jaha vart skall vi åka då. Och så plötsligt är vi på väg på motorvägen som går till Göteborg. Nu åkte vi inte ända dit den här gången. Men det har faktiskt hänt att jag har hamnat i krokarna där för lite shopping på ullared när en väninna;) har varit lite spontan;). Och jag är inte förstås sen med att hänga med i krokarna.

Jag försöker att hänga på och göra så mycket som jag kan. Min smärtproblematik gör att jag inte orkar så mycket som jag skulle vilja. Men ingenting blir bättre av att gräva ner sig. Det är viktigt att vårda själen med bra saker. Med goda vänner frisk luft och aktiviteter som man klarar av. Helt enkelt försöka att se möjligheterna istället för alla hinder. Jag kanske inte alltid lyckas att ha den inställningen men jag försöker iallafall.

2 kommentarer

  1. Ja, precis som på den” gamla goda tiden”!!!! Det är väldigt upplyftande med spontanitet tycker jag och tänk jag som trodde jag skulle harva med tvätten och bara det!!! nu han jag med både tvätt och det andra som var betydligt trevligare!!!! Vi kan än……

    • Ha ha ja vi kan fortfarande;). Härligt med spontanitet tänk vad livet vore tråkigt utan det.

      många kramar annokas

Lämna en kommentar